[cat]Avui en dia, l’Educació Inclusiva és uns dels temes menys estudiats pel que
respecta a l’àrea d’Educació Física. És per això que aquest projecte té l’objectiu
d’analitzar i investigar, des d’una perspectiva crítica i objectiva, la història i els elements
que la van influir en el passat i que la influeixen en el present. D’aquesta manera, aquest
projecta mostra la recopilació d’informació que s’ha fet sobre les diferents barreres que
es pot trobar aquesta àrea en relació a la Inclusió, les diferents passes que s’han d’assolir
per poder arribar-hi, les diferents metodologies i estils d’ensenyament, la seva avaluació
i tasques... sense dubte, elements que influeixen a l’assoliment de l’Educació Física
Inclusiva. Per concloure, i sense oblidar que aquest tipus d’educació va dirigida a tot tipus
d’alumnat, en aquest projecte es desenvolupa una proposta d’intervenció que té en compte
tots els elements on s’ha de fomentar l’Educació Inclusiva per aconseguir una
programació d’Educació Física la més inclusiva possible amb un alumne amb Trastorn
d’Espectre Autista (TEA).
[eng]Nowadays, the Inclusive Education is one of the least researched topics in the
subject of Physical Education. This lack of investigation in this topic is the reason why
this project aims to analyze and investigate, from a critical and objective perspective, the
history and the elements that influenced in the past and its influence in the present. In this
way, this project show the collection of information that has been done about the different
barriers that this area finds when talking about inclusion, the different steps that must be
achieved in order to reach it, the different methodologies and teaching styles, its
evaluation and tasks... definitely, all the elements that influence the achievement of
Inclusive Physical Education. To conclude, remembering that this type of education is
addressed to all types of students, this project develop a proposal for intervention that
takes into account all the elements needed for achieve a program that suits an Inclusive
Physical Education for students who suffer from Autism Spectrum Disorder (ASD).