[cat]El present treball exposa els principis bàsics de la metodologia per ambients d’aprenentatge i
aquells fonaments teòrics que la sustenten. Pel que fa al marc geogràfic, el treball se
circumscriu a Mallorca, tot fent esment a les escoles de l’illa que foren pioneres en la
introducció d’aquesta pedagogia. Per altra banda, realitza un estudi de cas de l'escola infantil
Sa Torre (Manacor), que des del curs 2015-2016 ha posat en marxa un procés d’innovació
apostant pel treball per ambients, tot indagant sobre el paper de l'educació artística dins aquest
marc innovador realitzant una anàlisi descriptiva i reflexiva de l'ambient d'art proposat en
l'escola en qüestió, establint-ne també una comparació amb els ambients dedicats a l’art
d’altres centres públics del municipi de Manacor que comparteixen metodologia.
[eng]The present investigation expounds the basic principles of the learning environments
methodology and the theoretical scope that sustains it. Regarding the geographical
framework, the present report adheres to Mallorca by mentioning schools which were
pioneers in the introduction of this type of educational practice. In addition, it carries out a
case study about Sa Torre (a Preschool Education Centre located in Manacor), which, in the
current academic year 2015-16, has started up an innovation project that supports learning
environments. This study also investigates the role of Artistic Education within this innovative
field by executing a thoughtful and descriptive analysis of the artistic learning environment
set at the school, as well as establishing a comparison among other public centres in the
municipality of Manacor which are also made up of artistic learning environments.