[cat] Aquest treball de fi de grau se centra en alguns dels hàbits de les vides dels infants
i en les característiques d’aquests. Té com a objectiu trobar aspectes d’activitat física o
absència d’aquesta que ajudin o dificultin assolir els objectius acadèmics marcats.
En un món on les tecnologies fan la vida de les persones que les empren més fàcil però a la
vegada més sedentària i en un marc educatiu on l’educació integral, l’atenció individualitzada
i l’amplitud de recursos variats cada vegada són més presents, els resultats acadèmics no
milloren al mateix ritme. Per tant, és evident, que en la unió de totes les peces qualque cosa
falla.
Des d’un punt teòric s’intentarà comprendre el cos i els beneficis de l’activitat física en
diferents àmbits, a través de teories i investigacions. Des de la part més pràctica es presenten
qüestionaris (d’hàbits, físics i de rendiment escolar), així com els seus resultats per a poder
extreure conclusions.
Per tant, remarcar que, tant al llarg d’aquest treball com en concret en les conclusions, el
lector podrà trobar proves de com l’activitat física, practicada d’una forma habitual, produeix
millores, principalment en tres nivells: nivell corporal, nivell emocional i nivell acadèmic
[eng] This work of final degree focuses on the habits of the lives of children and the
characteristics thereof. It aims to find aspects of physical activity or absence thereof that help
or hinder achieving the academic goals set.
In a world where technology make the lives of people who use it easier but more
sedentary, in an educational framework where comprehensive education, individualized
attention and varied range of resources are becoming more present the academic results do not
improve at the same rate. It is therefore evident that the union of all the pieces some thing
fails.
3
From the theory, I will attempt to understand the body and the benefits of physical activity
in different areas, through theories and research. The practical part is formed by
questionnaires (habits, physical and academic performance), as well as their results in order to
draw conclusions.
So, both the course of this work and specifically the conclusions, the reader can find
evidence of how physical activity, practiced in a normal way, produces improvements in
three main levels: body, emotionally and academically