[cat] En aquest treball es fa una investigació, a partir d’un marc teòric i d’una proposta d’intervenció
dirigida a infants del primer cicle d’educació infantil, és a dir, a infants de zero a tres anys, amb
la intenció de trobar evidències i afirmar que els infants, durant els tres primers anys de vida, sí
fan ús del pensament lògic-matemàtic. Aquesta investigació inclou un marc teòric, en el qual
es pot trobar informació que va des dels diferents significats de pensament fins a quines
propostes faciliten l’ús del pensament lògic-matemàtic en infants de zero a tres anys. A més,
aquesta investigació també conté una part pràctica que consta de quatre propostes pedagògiques
amb les que es poden treballar, a partir de l’experimentació i el joc lliure, gran quantitat de
continguts matemàtics. Finalment, també hi trobem un llistat de moments quotidians on de
manera espontània també es treballen les matemàtiques.
[eng] This document is meant to pursue an investigation based on a theoretical framework and a
proposal of intervention for kids of the first cycle of childish education. The intention of this
investigation is to find evidences to estate that those kids, during the first three years of their
life, use the logical and mathematical thinking. This research includes a theoretical framework
which information can be from different meanings of thought to proposals that facilitate the use
of logical thought-mathematical. Furthermore, this investigation has a practical part consisting
in four pedagogical proposals with whom to work, using experimentation and “free play”, a
large amount of mathematical contents. Finally, we can also find a list of day to day moments
where, in a spontaneous way, kids can also work with mathematics.