Desenvolupament psicomotor a través del moviment lliure. Acompanyant l’infant de 0-3 anys

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, José Antonio
dc.contributor.author Margarit Tomàs, Laura
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-07-21T08:32:25Z
dc.date.available 2020-07-21T08:32:25Z
dc.date.issued 2020-07-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153110
dc.description.abstract [cat] El desenvolupament psicomotor dels infants, de 0 a 3 anys, ve determinat per l’herència i l’ambient. Els infants segueixen un calendari maduratiu que es pot veure influenciat per la intervenció adulta i el tipus d’acompanyament que aquest realitza. A partir d’una revisió bibliogràfica, s’arriba a la conclusió que la intervenció directa de l’adult no és una condició per què l’infant desenvolupi les diferents fases psicomotores. De fet, accelerar moviments o imposar postures pot provocar efectes perjudicials, a nivell psíquic i motor. Endinsar-se dins el mètode educatiu Pikler-Lóczy permet conèixer les condicions necessàries per garantir la llibertat de moviment de l’infant i, en conseqüència, per afavorir el seu desenvolupament psicomotor. El present treball, a més, descobreix la importància de dur a terme un acompanyament respectuós cobrint totes les necessitats dels infants, com la d’afecció, i repassa una sèrie d’aspectes a considerar, com poden ser la preparació de l’entorn, la importància dels moments de cures o la relació família-escola, per garantir-lo. ca
dc.description.abstract [eng] The psychomotor development of infants, from 0 to 3 years old, is determined by inheritance and environment. Children follow a maturity schedule that can be influenced by the adult intervention and the type of accompanying that is carried out. From a bibliographic review, it’s concluded that direct adult intervention is not a condition for the child to develop the different psychomotor phases. In fact, accelerating movements or imposing postures can cause detrimental effects at the psychic and motor level. Getting into the Pikler-Lóczy educational method allows us to know the necessary conditions to guarantee the child’s freedom of movement and, consequently, to promote their psychomotor development. This work, in addition, discovers the importance of carrying out a respectful support covering all the children’s needs, like the affection, and reviews aspects to consider, like preparing the environment, the importance of caregiving times or the family-school relationship, to guarantee it. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Moviment lliure ca
dc.subject.other Desenvolupament psicomotor ca
dc.subject.other Primera infància ca
dc.subject.other Pikler-Lóczy ca
dc.subject.other Free movement ca
dc.subject.other Psychomotor development ca
dc.subject.other Early childhood ca
dc.title Desenvolupament psicomotor a través del moviment lliure. Acompanyant l’infant de 0-3 anys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics