La vivència de l’observació al CEIP Urbanitzacions de Llucmajor: les actituds i la mirada de les mestres

Show simple item record

dc.contributor Riera Jaume, Maria Antònia
dc.contributor.author Pereyra Oviedo, Elena
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-17T12:01:31Z
dc.date.available 2021-11-17T12:01:31Z
dc.date.issued 2021-11-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156181
dc.description.abstract [cat] L’observació és l’estratègia fonamental d’escolta per fer el seguiment dels processos de desenvolupament i aprenentatge dels infants, especialment a l’etapa d’Educació Infantil. A més, aporta una gran quantitat d’informació a les mestres sobre les seves propostes i sobre els infants durant aquesta etapa educativa. No es pot entendre el procés educatiu sense observar, ja que és el mètode que ofereix resposta a les qüestions que es van plantejant les mestres i els ajuda a crear les seves estratègies d’intervenció per a la pràctica educativa. El present treball pretén aprofundir en aquells aspectes que tenen una gran influència durant l’observació tals com el rol d’observador, les actituds, la mirada, les dificultats i les experiències que viuen les mestres de l’escola pública CEIP Urbanitzacions de Llucmajor mentre observen a les aules. Tot, mitjançant una recollida de dades realitzada, amb entrevistes a diferents docents i l’observació directa, i la seva posterior anàlisi a partir d’un marc teòric com a base sòlida de l’estudi de la realitat sobre l’observació d’aquest centre educatiu ca
dc.description.abstract [eng] Observation is the fundamental listening strategy for monitoring development and learning processes of children, especially at the Early Childhood Education stage. Moreover, it provides a great deal of information to teachers about their proposals and the children during this educational stage. The educational process cannot be understood without observation, as it is the method that provides answers to the questions that teachers ask themselves and helps them to create their intervention strategies for educational practice. This paper aims to delve into those aspects that have an intense influence during observation, such as the observer role, the attitudes, the way of looking, the difficulties, and the experiences that the teachers of the public school CEIP Urbanizacions de Llucmajor live in the meantime they observe in the classrooms. It is all done through data collection, interviews with different teachers and direct observation, and subsequent analysis based on a theoretical framework as a solid basis for analysis of the reality of the observation work in this school. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Observació ca
dc.subject.other actituds ca
dc.subject.other mirada ca
dc.subject.other experiències ca
dc.subject.other dificultats ca
dc.subject.other observations ca
dc.subject.other attitudes ca
dc.subject.other the way of looking ca
dc.subject.other experiences ca
dc.subject.other difficulties ca
dc.title La vivència de l’observació al CEIP Urbanitzacions de Llucmajor: les actituds i la mirada de les mestres ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics