[cat] L’aplicació d’activitats lúdiques en l’àmbit educatiu pot facilitar el procés d’aprenentatge, ja que possibilita dinàmiques més motivadores que solen derivar en una major participació activa de l’alumnat.
Amb aquesta premissa, a l'assignatura de Biologia Molecular i Control Metabòlic del grau de Bioquímica s’ha dut a terme la confecció d’un joc de taula com a eina docent amb la finalitat de treballar continguts teòrics des d’un caire més atractiu, lúdic i cooperatiu.
En primer lloc, es va mostrar a l’alumnat l’estructura d’un joc de cartes ja comercialitzat i se li va proposar dissenyar-ne un de similar enfocat al contingut de l'assignatura, en concret, el que fa referència a un dels blocs centrals d’aquesta: les vies de senyalització. Les dinàmiques s’han anat duent a terme durant les sessions de grups mitjans, on s’ha guiat l’alumnat per organitzar-se i treballar de manera cooperativa en la selecció dels elements teòrics més susceptibles de ser inclosos en el joc, el disseny de les cartes i la redacció de les normes. Malgrat que el resultat final del joc de cartes està previst per a finals de desembre, l’acceptació i la motivació per la dinàmica han estat elevades, com s’ha pogut observar durant les sessions i en els resultats dels qüestionaris d’opinió realitzats.
En resum, destacam que aquesta activitat ha fomentat significativament l’interès pels continguts teòrics de l’assignatura. A més, després d'avaluar-ne l'impacte i comprovar-ne la viabilitat, podem afirmar que es tracta d’una dinàmica potencialment aplicable a altres assignatures per afavorir l’aprenentatge significatiu de continguts teòrics complexos.