Les vies metabòliques a partir de les cartes: confecció d’un joc de taula per a l'assignatura de Biologia Molecular i Control Metabòlic

Show simple item record

dc.contributor.author Ribot Riutort, Joan
dc.contributor.author Galmés Monroig, Sebastià
dc.contributor.author Pomar Oliver, Catalina A.
dc.contributor.author García Ruano, Carmen
dc.contributor.author de Lucas de Santos, María
dc.contributor.author Bibiloni Coll, Pere
dc.contributor.author Martín Chamorro, Rocío Agustina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-07-25T10:24:40Z
dc.date.available 2023-07-25T10:24:40Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161321
dc.description.abstract [cat] L’aplicació d’activitats lúdiques en l’àmbit educatiu pot facilitar el procés d’aprenentatge, ja que possibilita dinàmiques més motivadores que solen derivar en una major participació activa de l’alumnat. Amb aquesta premissa, a l'assignatura de Biologia Molecular i Control Metabòlic del grau de Bioquímica s’ha dut a terme la confecció d’un joc de taula com a eina docent amb la finalitat de treballar continguts teòrics des d’un caire més atractiu, lúdic i cooperatiu. En primer lloc, es va mostrar a l’alumnat l’estructura d’un joc de cartes ja comercialitzat i se li va proposar dissenyar-ne un de similar enfocat al contingut de l'assignatura, en concret, el que fa referència a un dels blocs centrals d’aquesta: les vies de senyalització. Les dinàmiques s’han anat duent a terme durant les sessions de grups mitjans, on s’ha guiat l’alumnat per organitzar-se i treballar de manera cooperativa en la selecció dels elements teòrics més susceptibles de ser inclosos en el joc, el disseny de les cartes i la redacció de les normes. Malgrat que el resultat final del joc de cartes està previst per a finals de desembre, l’acceptació i la motivació per la dinàmica han estat elevades, com s’ha pogut observar durant les sessions i en els resultats dels qüestionaris d’opinió realitzats. En resum, destacam que aquesta activitat ha fomentat significativament l’interès pels continguts teòrics de l’assignatura. A més, després d'avaluar-ne l'impacte i comprovar-ne la viabilitat, podem afirmar que es tracta d’una dinàmica potencialment aplicable a altres assignatures per afavorir l’aprenentatge significatiu de continguts teòrics complexos. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof V Jornades d'Experiències Docents a la UIB, p. 36 ca
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other jocs de taula ca
dc.subject.other docència ca
dc.subject.other juegos de mesa es
dc.subject.other docencia es
dc.subject.other table games en
dc.subject.other teaching en
dc.title Les vies metabòliques a partir de les cartes: confecció d’un joc de taula per a l'assignatura de Biologia Molecular i Control Metabòlic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics