[cat] En el present treball de final de grau es dona una gran importància a les manifestacions
artístiques aplicades a educació Infantil, etapa fonamental pel desenvolupament d’habilitats i
capacitats, així com crear la mateixa identitat. S’han investigat algunes manifestacions
artístiques de diferents pobles indígenes de part del món per comprendre com ho fan i com es
poden dur a terme amb els infants. L’objectiu principal és fomentar tècniques artístiques en
Educació Infantil, més concretament, en relació amb la pintura i el cos i el rostre com a recurs
educatiu. S’ha creat una proposta artística i s’ha dut a terme amb els infants de 6è d’Educació
Infantil de l’escola CEIP Son Basca de sa Pobla, amb la finalitat d’experimentar, jugar i
aprendre, aportant beneficis a la infància com fomentar l’expressivitat a través de l’art i
desenvolupar la creativitat.
[eng] In this final year dissertation, great importance is given to artistic manifestations applied to
early childhood education, a fundamental stage in the development of skills and abilities, as
well as in creating one's own identity. Some artistic manifestations by different indigenous
peoples from around the world have been investigated in order to understand how they do
them and how they can be carried out with children. The main objective is to promote artistic
techniques in early childhood education, more specifically, in relation to painting bodies and
faces as an educational resource. An artistic proposal has been created and carried out with
children in the 6th year of Infant Education at the CEIP Son Basca school in Sa Pobla, with
the aim of experimenting, playing and learning, bringing benefits to children such as
encouraging expressiveness through art and developing creativity.