dc.contributor.author |
Frias, Nerea |
|
dc.contributor.author |
Sanz, Jordi |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-11T15:50:33Z |
|
dc.date.available |
2024-01-11T15:50:33Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/163480 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Introducció a la problemàtica i al pla Les Escoles Lliures de Violència (pla
LELV)
La violència en l’entorn escolar és una problemàtica social molt present en
l’actualitat, es calcula que cada dia hi ha com a mínim dos casos de violència
infantil en escoles de Catalunya . En aquest context, es posa en marxa el Pla
Les Escoles Lliures de Violència l’any 2021, una de les línies d’actuació del
Departament d’Educació que té com a objectiu donar a conèixer els casos de
violència detectats a l’àmbit escolar, molt d’ells no arriben a ser visibles mai,
per tal de fer-hi front.
La implementació del Pla també va comportar la creació de la Unitat de Suport
a l’Alumnat en situació de Violència (USAV), àrea encarregada de registrar des
de l’any 2021 les situacions de violències que s’han reportat en centres
educatius i de coordinar l’actuació envers cadascun dels casos. Garantir la
seguretat dins de les escoles és essencial per garantir alhora els drets dels
infants i joves. Aquest objectiu esdevé tot un repte del sistema educatiu i pel
que val la pena treballar conjuntament recercadors, professionals del sector
educatiu i membres dels organismes públics i polítics.
L’objectiu d‘aquest informe és conèixer l’abast de la problemàtica de les
violències en centres educatius i les eines de diagnosi amb la finalitat de
millorar la identificació i comunicació de les violències en l’àmbit educatiu a
Catalunya. L’estudi de les dades de registre dels casos de violència del curs
2021/2022 i de les característiques dels centres educatius permet distingir
quins són els determinants. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.relation.ispartof |
Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 79 |
es |
dc.subject |
06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Violència escolar |
ca |
dc.subject.other |
Catalunya |
ca |
dc.subject.other |
Política Pública |
ca |
dc.subject.other |
Violencia escolar |
es |
dc.subject.other |
Cataluña |
es |
dc.subject.other |
Política Pública |
es |
dc.subject.other |
School violence |
en |
dc.subject.other |
Catalonia |
en |
dc.subject.other |
Public politics |
en |
dc.title |
5 propostes per la millora de la detecció de la violència escolar: aprenentatges des de Catalunya |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
ca |