[cat] La hipòtesi del filtre afectiu demostra que els factors emocionals i motivacionals afecten el procés d’adquisició de les segones llengües (Krashen, 2009, p. 30). Així doncs, unes actituds poc favorables (és a dir, un filtre afectiu alt a causa de factors com l’ansietat, la por, la manca de motivació o la baixa autoestima) poden dificultar l’aprenentatge d’un idioma. Dins l’afecció, Krashen (2009) inclou tres categories: la motivació (que pot ser intrínseca o extrínseca), l’autoconfiança i l’ansietat. En aquest context, el docent té un paper actiu en la creació d’un entorn propici per a l’aprenentatge de llengües: pot crear un clima emocional positiu, oferir una exposició comprensible i adequada per a l’adquisició, estimular l’ús del llenguatge en un context autèntic, proporcionar retroalimentació constructiva, etc. Ara bé, hi ha aspectes relacionats amb l’ensenyament-aprenentatge de llengües que afecten la motivació de l’alumne i que van més enllà de l’acció del docent, com ocorre amb les ideologies lingüístiques.