Ideologies lingüístiques i plurilingüisme en l’ensenyament

Show simple item record

dc.contributor.author Cremades, Elga
dc.contributor.author Solivellas, Ivan
dc.contributor.author Tudela Isanta, Anna
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-01-15T14:52:05Z
dc.date.available 2024-01-15T14:52:05Z
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/163559
dc.description.abstract [cat] La hipòtesi del filtre afectiu demostra que els factors emocionals i motivacionals afecten el procés d’adquisició de les segones llengües (Krashen, 2009, p. 30). Així doncs, unes actituds poc favorables (és a dir, un filtre afectiu alt a causa de factors com l’ansietat, la por, la manca de motivació o la baixa autoestima) poden dificultar l’aprenentatge d’un idioma. Dins l’afecció, Krashen (2009) inclou tres categories: la motivació (que pot ser intrínseca o extrínseca), l’autoconfiança i l’ansietat. En aquest context, el docent té un paper actiu en la creació d’un entorn propici per a l’aprenentatge de llengües: pot crear un clima emocional positiu, oferir una exposició comprensible i adequada per a l’adquisició, estimular l’ús del llenguatge en un context autèntic, proporcionar retroalimentació constructiva, etc. Ara bé, hi ha aspectes relacionats amb l’ensenyament-aprenentatge de llengües que afecten la motivació de l’alumne i que van més enllà de l’acció del docent, com ocorre amb les ideologies lingüístiques. ca
dc.language.iso cat ca
dc.relation.ispartof Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 252 es
dc.subject 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other competència sociolingüística ca
dc.subject.other educació lingüística ca
dc.subject.other ideologies lingüístiques ca
dc.subject.other multilingüisme ca
dc.subject.other competencia sociolingüística es
dc.subject.other educación lingüística es
dc.subject.other ideologías lingüísticas es
dc.subject.other multilingüismo es
dc.subject.other sociolinguistic competence en
dc.subject.other linguistic education en
dc.subject.other linguistic ideologies en
dc.subject.other multilingualism en
dc.title Ideologies lingüístiques i plurilingüisme en l’ensenyament ca
dc.type info:eu-repo/semantics/conferenceObject ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics