dc.contributor.author |
Cremades, Elga |
|
dc.contributor.author |
Solivellas, Ivan |
|
dc.contributor.author |
Tudela Isanta, Anna |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-15T14:52:05Z |
|
dc.date.available |
2024-01-15T14:52:05Z |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/163559 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La hipòtesi del filtre afectiu demostra que els factors emocionals i motivacionals afecten el procés d’adquisició de les segones llengües (Krashen, 2009, p. 30). Així doncs, unes actituds poc favorables (és a dir, un filtre afectiu alt a causa de factors com l’ansietat, la por, la manca de motivació o la baixa autoestima) poden dificultar l’aprenentatge d’un idioma. Dins l’afecció, Krashen (2009) inclou tres categories: la motivació (que pot ser intrínseca o extrínseca), l’autoconfiança i l’ansietat. En aquest context, el docent té un paper actiu en la creació d’un entorn propici per a l’aprenentatge de llengües: pot crear un clima emocional positiu, oferir una exposició comprensible i adequada per a l’adquisició, estimular l’ús del llenguatge en un context autèntic, proporcionar retroalimentació constructiva, etc. Ara bé, hi ha aspectes relacionats amb l’ensenyament-aprenentatge de llengües que afecten la motivació de l’alumne i que van més enllà de l’acció del docent, com ocorre amb les ideologies lingüístiques. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.relation.ispartof |
Libro de resúmenes de trabajos a IRED’23. III Conferencia internacional de investigación y V Jornadas de investigación e innovación educativa, p. 252 |
es |
dc.subject |
06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
competència sociolingüística |
ca |
dc.subject.other |
educació lingüística |
ca |
dc.subject.other |
ideologies lingüístiques |
ca |
dc.subject.other |
multilingüisme |
ca |
dc.subject.other |
competencia sociolingüística |
es |
dc.subject.other |
educación lingüística |
es |
dc.subject.other |
ideologías lingüísticas |
es |
dc.subject.other |
multilingüismo |
es |
dc.subject.other |
sociolinguistic competence |
en |
dc.subject.other |
linguistic education |
en |
dc.subject.other |
linguistic ideologies |
en |
dc.subject.other |
multilingualism |
en |
dc.title |
Ideologies lingüístiques i plurilingüisme en l’ensenyament |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
ca |