[cat] La gamificació consisteix en “aplicar elements de disseny i pensament propis
dels jocs en contexts no lúdics” (Deterding et al., 2011). Aquesta dinàmica pot
augmentar la motivació intrínseca, el compromís i la retenció de coneixements,
ja que es crea un àmbit d’aprenentatge atractiu i desafiant (Landers i Landers,
2014). Per aquests motius, a dia d’avui s’utilitza cada cop més com estratègia
innovadora dins l’àmbit educatiu, fins i tot en el context de l’educació superior.
Dins aquest context, l’objectiu del present treball ha consistit en el disseny
d’un joc de cartes, titulat “Pathways”, per part de l’alumnat de l’assignatura
“Biologia molecular i Control Metabòlic” (21503, 6 ECTS), de segon curs del
grau de Bioquímica de la Universitat de les Illes Balears (UIB). Aquest
enfocament innovador té com objectiu promoure la síntesi i simplificació dels
conceptes complexes abordats a l’assignatura per a la seva adequació al joc
de taula, així com l’aprenentatge i el repàs dels mateixos combinats amb
l’entreteniment del joc.