[cat] En aquest treball de Final de Grau (TFG) es presenta una proposta d'intervenció
educativa en un pati d'educació infantil referent a la coeducació centrant-se en la metodologia
participativa de la comunitat educativa. L'objectiu principal del treball no és més que
dissenyar una proposta d'intervenció basada en la igualtat de gènere com a eix principal per a
la creació d'un pati coeducador en el segon cicle d'educació infantil. A més, es fa un
recorregut a través de conceptes claus com és la igualtat de gènere, la coeducació, etc. També
s'ha analitzat la situació actual dels patis i el seu ús desigual quant a gènere, s'han analizat els
eixos claus per la transformació d'un pati infantil, així com s'han analitzat en profunditat
distintes experiències reals de patis d'avui dia. A continuació s'ha realitzat la proposta
d'intervenció educativa, però sense la posada en pràctica d'aquesta, amb la seva respectiva
justificació, anàlisi, metodologia emprada i, com a darrera part, s'ha procedit a analitzar
exhaustivament la proposta d'intervenció educativa per comprovar la viabilitat de la mateixa.
Finalment, també s'han extret conclusions de la possible posada en pràctica d'aquesta.
[eng] This Final Degree Project (TFG) presents a proposal for educational intervention in an
early childhood education playground in terms of coeducation, focusing on the participatory
methodology of the educational community. The main goal of the work is simply to design an
intervention proposal based on gender equality as the main axis for the creation of a
coeducational playground in the second cycle of infant education. In addition, a journey
through key concepts such as gender equality, coeducation, etc. is made. The current situation
of playgrounds and their unequal use with regard to gender has also been analysed, as well as
the nails for the transformation of a children's playground, and different real experiences of
playgrounds today have been analysed in depth. The educational intervention proposal was
then carried out, but without putting it into practice, with it’s respective justification, analysis,
methodology used and, as a last part, the educational intervention proposal was thoroughly
analysed to check its viability. Finally, conclusions have also been drawn from the possible
implementation of the intervention.