[cat] El tema elegit és "L'evolució de la comunicació família-escola". S'analitza el canvi que hi ha
hagut en la comunicació i es proposa una intervenció professional basada en dinàmiques
per a millorar la comunicació família-escola.
L'objectiu de la proposta d'intervenció és fomentar la comunicació i la cohesió de grup entre
escola-família i entre les mateixes famílies.
Degut a la manca de comunicació família-escola que hem pogut comprovar a la recerca
bibliogràfica s'ha volgut posar en marxa un projecte basat en reunions de famílies allà on hi
haurà dinàmiques. Les dinàmiques són aquelles activitats dirigides per fer amb un grup de
persones. Aquestes tenen com a objectiu promoure la confiança, la seguretat, el respecte i
l'empatia.
La metodologia en què es basen les activitats és pràctica. Els mestres organitzaran el grup
classe en funció de l'activitat que pertoqui i explicaran la dinàmica. Una vegada fet això,
seran les famílies les qui aniran desenvolupant l'activitat. El mestre només farà de guia,
donarà pautes i observarà com va el projecte.
S'esperen uns resultats positius veient la funció del centre dia a dia. Els dies amb famílies i
les jornades d'esport al carrer han tengut una participació elevada per part dels pares.
[eng] The chosen topic is "The evolution of family-school communication." It analyzes the changes
that have occurred in communication and proposes a professional intervention based on
dynamics to improve family-school communication.
The objective of the intervention proposal is to foster communication and group cohesion
between the school and families, as well as among the families themselves.
Due to the observed lack of family-school communication in the literature research, a project
based on family meetings with dynamics has been initiated. The dynamics refer to activities
conducted with a group of people, aiming to promote trust, security, respect, and empathy.
The methodology on which the activities are based is practical. Teachers will organize the
class group according to the specific activity and explain the dynamics. Once this is done, it
will be the families who will carry out the activity. The teacher will only serve as a guide,
providing guidelines and observing the progress of the project.
Positive results are expected based on the daily functioning of the school. Family days and
outdoor sports events have had high parental participation.