El paper del docent davant el problema de l'exclusió social infantil a l'aula

Show simple item record

dc.contributor Mut Amengual, Bartomeu
dc.contributor.author Gramallés Henales, Raquel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-05-29T09:01:42Z
dc.date.available 2024-05-29T09:01:42Z
dc.date.issued 2024-05-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165610
dc.description.abstract [cat] L'exclusió social és un dels actuals problemes de la nostra societat, ja que afecta a diferents col·lectius entre els quals trobem als infants. Aquestes desigualtats els poden condicionar i marcar a curt i llarg termini, ja que és un període de gran vulnerabilitat, i és per això que l'escola, l'obligatorietat del sistema educatiu i el paper del docent, són claus per treballar contra l'exclusió social minimitzant tant la seva aparició com el seu efecte. Partint d'una revisió sistemàtica de la literatura i utilitzant tres bases de dades diferents, s'han analitzat els articles més rellevants relacionats amb la problemàtica esmentada amb l'objectiu de detectar, analitzar i conèixer la situació actual de l'exclusió social a l'aula i l’actuació de la figura docent en aquest aspecte. Es recullen diferents aportacions de millora proposades pels autors dels articles seleccionats per tal de fer feina i lluitar contra les mancances i/o les dificultats que presenten davant el tema pel que fa a la identificació i detecció, notificació i actuació (intervenció i prevenció). A partir d'aquestes aportacions, s'han identificat la formació rebuda pel docent, la manca de literatura i investigació i la descoordinació entre entitats externes i professionals de l'educació com a factors claus en el tractament de l'exclusió social infantil a l'aula. ca
dc.description.abstract [eng] Social exclusion is one of the current problems in our society, as it affects different groups, including children. These inequalities can condition them and mark them in the short and long term, as it is a period of great vulnerability, and that is why the school, the obligation of the education system and the role of the teacher, are key to working against social exclusion by minimising both their appearance and their effect. Starting from a systematic review of the literature and using three different databases, the most relevant articles related to the aforementioned problem have been analysed with the aim of detecting, analysing and understanding the current situation of social exclusion in the classroom and the performance of the teaching figure in this aspect. The authors of the selected articles have proposed various improvements to their work and to fight the shortcomings and/or difficulties they present in the subject with regard to identification and detection, notification and action (intervention and prevention). Based on these contributions, the training received by the teacher, the lack of literature and research and the decoordination between external entities and professionals of education have been identified as key factors in the treatment of child social exclusion in the classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Exclusió social, risc social, educació infantil, aula, paper/rol docent, detecció, identificació, notificació, actuació, inclusió educativa ca
dc.subject.other Social exclusion, social risk, early childhood education, classroom, teacher role, detection, identification, notification, actuation, inclusive education ca
dc.title El paper del docent davant el problema de l'exclusió social infantil a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics