[cat] Aquest treball es centra en el desenvolupament cognitiu i lingüístic dels infants en la primera
infància. Posant èmfasi als possibles trastorns que poden afectar aquest desenvolupament.
Aquest treball té fonts teòriques però també pràctiques, basades en el dia a dia i el context
real d’una aula en l’actualitat.
S’inicia l’estudi amb una exposició teòrica de diferents continguts, amb la recerca
d’informació. A nivell de documentació, a nivell d’articles, així com també a nivell de
testimonis i experiències reals. Es continua amb una exposició de tres possibles trastorns
que poden patir els infants, analitzant les seves possibles causes, les seves conseqüències
i les possibles intervencions a dur a terme a l’aula com docents.
Es continua aportant informació a nivell pràctic i a nivell d’aula de diferents infants sempre
baix l’anonimat i la protecció de dades. Aquesta informació ens serveix per apropar-nos al
context educatiu real i el seu funcionament amb infants amb necessitats educatives
especials.
Seguidament, s’aporten diferents propostes d’intervenció inclusives, baix la mirada inclusiva
i de respecte cap aquests infants. Aquestes propostes sempre s’intenta que siguin
individualitzades i personalitzades per cada infant.
S’acaba establint uns resultats de la realització del treball, així com unes conclusions finals
envers aquest.
[eng] This work focuses on the cognitive and linguistic development of children in early childhood,
with an emphasis on possible disorders that can affect this development. This work draws on
both theoretical and practical sources, based on day-to-day experiences and the real context
of a classroom today.
The study begins with a theoretical exposition of different content, conducting research for
information, including documentation, articles, as well as testimonies and real experiences. It
continues with an exposition of three possible disorders that children may suffer from,
analyzing their possible causes, consequences, and potential interventions to be carried out
in the classroom as teachers.
Practical information and classroom-level data are provided regarding different anonymous
children while ensuring data protection. This information helps us to understand the real
educational context and its functioning with children with special educational needs.
Next, various inclusive intervention proposals are presented, based on an inclusive and
respectful approach towards these children. These proposals always strive to be
individualized and personalized for each child.
The work concludes by presenting the results of the study, as well as final conclusions drawn
from it.