Possibles trastorns que poden afectar el desenvolupament cognitiu i lingüístic dels infants en l’etapa d’educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Mesquida Cantallops, Joan Antoni
dc.contributor.author Costa Coli, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-04T10:29:41Z
dc.date.available 2024-06-04T10:29:41Z
dc.date.issued 2024-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165634
dc.description.abstract [cat] Aquest treball es centra en el desenvolupament cognitiu i lingüístic dels infants en la primera infància. Posant èmfasi als possibles trastorns que poden afectar aquest desenvolupament. Aquest treball té fonts teòriques però també pràctiques, basades en el dia a dia i el context real d’una aula en l’actualitat. S’inicia l’estudi amb una exposició teòrica de diferents continguts, amb la recerca d’informació. A nivell de documentació, a nivell d’articles, així com també a nivell de testimonis i experiències reals. Es continua amb una exposició de tres possibles trastorns que poden patir els infants, analitzant les seves possibles causes, les seves conseqüències i les possibles intervencions a dur a terme a l’aula com docents. Es continua aportant informació a nivell pràctic i a nivell d’aula de diferents infants sempre baix l’anonimat i la protecció de dades. Aquesta informació ens serveix per apropar-nos al context educatiu real i el seu funcionament amb infants amb necessitats educatives especials. Seguidament, s’aporten diferents propostes d’intervenció inclusives, baix la mirada inclusiva i de respecte cap aquests infants. Aquestes propostes sempre s’intenta que siguin individualitzades i personalitzades per cada infant. S’acaba establint uns resultats de la realització del treball, així com unes conclusions finals envers aquest. ca
dc.description.abstract [eng] This work focuses on the cognitive and linguistic development of children in early childhood, with an emphasis on possible disorders that can affect this development. This work draws on both theoretical and practical sources, based on day-to-day experiences and the real context of a classroom today. The study begins with a theoretical exposition of different content, conducting research for information, including documentation, articles, as well as testimonies and real experiences. It continues with an exposition of three possible disorders that children may suffer from, analyzing their possible causes, consequences, and potential interventions to be carried out in the classroom as teachers. Practical information and classroom-level data are provided regarding different anonymous children while ensuring data protection. This information helps us to understand the real educational context and its functioning with children with special educational needs. Next, various inclusive intervention proposals are presented, based on an inclusive and respectful approach towards these children. These proposals always strive to be individualized and personalized for each child. The work concludes by presenting the results of the study, as well as final conclusions drawn from it. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Desenvolupament cognitiu ca
dc.subject.other Desenvolupament lingüístic ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Cognitive development ca
dc.subject.other Linguistic development ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Children with special educational needs ca
dc.title Possibles trastorns que poden afectar el desenvolupament cognitiu i lingüístic dels infants en l’etapa d’educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics