[cat] Aquest treball de fi de grau fa una proposta de planificació d'intervenció professional,
basada en la rellevància del Land Art, és a dir, la unió de l'art i la natura, a l'Educació
Infantil. El Land Art, es basa en el respecte per la natura, ha anat evolucionant i estenent
la seva pràctica arreu del món al llarg del temps, ja que la seva pràctica suposa una sèrie
de beneficis pels infants. Per tant, aquest treball destaca els avantatges que suposa
fonamentar l'educació dels infants a partir de l’art i la natura. A més, s’analitza un conjunt
de centres que treballen i eduquen fonamentant-se en l’art, la naturalesa i el joc lliure dels
infants. Un altre aspecte fonamental que no pot faltar, és la formació del docent en quant
al seu rol amb els infants, per tal de promoure un canvi en els centres escolars envers d’una
educació de qualitat. Finalment, realitzen una sèrie de propostes educatives basades en el
Land Art a partir de l’observació, exploració, manipulació, expressió, representació i
creativitat que converteixen els infants en protagonistes del seu propi aprenentatge.
[eng] In this Final Degree Project, a proposal for professional intervention planning is made,
based on the relevance that Land Art, which is the union of art and nature with Early
Childhood Education, has. Land Art, based on respect for nature, has evolved and is present in the world over time, since its practice has a number of benefits for children. In
addition, we analyze a set of centers that work and educate based on art, nature and children's free play. Another fundamental aspect that cannot be missing is the training of teachers and their role with children as the main way to achieve this change in schools and
educational centers, towards quality education. Finally, a series of educational proposals
are carried out based on land art through observation, exploration, manipulation, expression, representation and creativity that turn children into the protagonists of their own
learning.