El Land Art: l'art a la natura com a recurs educatiu a l'Educació Infantil

Show simple item record

dc.contributor Reus Pons, Matias
dc.contributor.author Mateu Bennasar, Cristina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-25T09:30:21Z
dc.date.available 2024-06-25T09:30:21Z
dc.date.issued 2024-06-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165773
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau fa una proposta de planificació d'intervenció professional, basada en la rellevància del Land Art, és a dir, la unió de l'art i la natura, a l'Educació Infantil. El Land Art, es basa en el respecte per la natura, ha anat evolucionant i estenent la seva pràctica arreu del món al llarg del temps, ja que la seva pràctica suposa una sèrie de beneficis pels infants. Per tant, aquest treball destaca els avantatges que suposa fonamentar l'educació dels infants a partir de l’art i la natura. A més, s’analitza un conjunt de centres que treballen i eduquen fonamentant-se en l’art, la naturalesa i el joc lliure dels infants. Un altre aspecte fonamental que no pot faltar, és la formació del docent en quant al seu rol amb els infants, per tal de promoure un canvi en els centres escolars envers d’una educació de qualitat. Finalment, realitzen una sèrie de propostes educatives basades en el Land Art a partir de l’observació, exploració, manipulació, expressió, representació i creativitat que converteixen els infants en protagonistes del seu propi aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] In this Final Degree Project, a proposal for professional intervention planning is made, based on the relevance that Land Art, which is the union of art and nature with Early Childhood Education, has. Land Art, based on respect for nature, has evolved and is present in the world over time, since its practice has a number of benefits for children. In addition, we analyze a set of centers that work and educate based on art, nature and children's free play. Another fundamental aspect that cannot be missing is the training of teachers and their role with children as the main way to achieve this change in schools and educational centers, towards quality education. Finally, a series of educational proposals are carried out based on land art through observation, exploration, manipulation, expression, representation and creativity that turn children into the protagonists of their own learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Naturalesa ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Land Art ca
dc.subject.other Joc a l’aire lliure ca
dc.subject.other Ludisme ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Nature ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Land Art ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.subject.other Luddism ca
dc.title El Land Art: l'art a la natura com a recurs educatiu a l'Educació Infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics