[cat] Avui en dia ens trobem en un sistema educatiu en constant canvi on predomina la
innovació educativa. Dins aquesta innovació, hem pogut observar com en els darrers
anys ha tornat a ressorgir el treball per petita comunitat, però des d’una perspectiva
diferent degut a les investigacions i pràctiques que s’han portat a terme amb
posterioritat. En primer lloc, analitzarem el treball per grups heterogenis a les aules per
si sol, i també junt amb dues metodologies com són el treball per ambients i per
projectes. En segon lloc, la investigació compta amb entrevistes a diferents tutors
d’aules amb la finalitat d’obtenir diferents visions reals de la pràctica quotidiana. Aquesta
recerca ens permetrà conèixer les mancances que ens podem trobar amb aquesta forma
d’organització, i també saber si realment existeix la inclusió. Els resultats obtinguts ens
indiquen que la petita comunitat no funciona com a tal, que per això ha d’anar
acompanyada d’una metodologia concreta com la dels ambients, que es considera la
més encertada, encara que hi ha molts factors que influeixen perquè aquesta funcioni.
Per altra banda, la inclusió es durà a terme sempre i quan es pugui arribar a tot l’alumat,
encara que hem pogut observar que existeixen moltes mancances. Per això, és
necessari continuar amb la pràctica per tal de seguir obtenint més informació i millorar
la manera de treballar.
[eng] Today we are in an educational system in constant change where educational innovation
predominates. Within this innovation, we have been able to observe how in recent years
the work by small community has re-emerged, but from a different perspective due to
the research and practices that have been carried out subsequently. First of all, we will
analyze the work by heterogeneous groups in the classrooms alone, and also together
with two methodologies such as the work by environments and by projects. Secondly,
the research includes interviews with different classroom tutors in order to obtain different
real views of everyday practice. This research will allow us to know the shortcomings
that we can find with this form of organization, and also to know if inclusion really exists.
The results obtained show us that the small community does not work as such, that for
this reason it must be accompanied by a specific methodology such as that of
environments, which is considered the most correct, although there are many factors
that influence why this work On the other hand, inclusion will be carried out as long as
and when it is possible to reach all members, although we have been able to observe
that there are many shortcomings. For this reason, it is necessary to continue with the
practice in order to keep obtaining more information and improve the way of working.