L'observació i la documentació, una eina de comunicació escola - família

Show simple item record

dc.contributor Pérez Castelló, José Antonio
dc.contributor.author Sintes González, Sara
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-05T09:16:19Z
dc.date.available 2024-09-05T09:16:19Z
dc.date.issued 2024-09-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166025
dc.description.abstract [cat] El present treball pretén donar a conèixer la importància de l'observació i la documentació en el fenomen de l'educació, especialment en l'educació infantil. A més, té l’objectiu de mostrar la rellevància que aquestes eines tenen com a font de comunicació amb les famílies. Per fer-ho possible s'ha tractat des de dos vessants principals: una part teòrica on gràcies a diferents autors i persones referents com poden ser Malaguzzi o Hoyuelos, s'han pogut conèixer les diferents funcions de l'observació i la documentació, la circularitat que existeix entre aquests conceptes i els que ajuden a tancar el procés i els rols que adquireixen els diferents agents que participen en el procés, destacant els docents i les famílies. El vessant que ha apropat la teoria a la realitat que es viuen a les aules d'algunes escoles de Mallorca amb unes característiques específiques, és conèixer, mitjançant la veu de docents i famílies, recollida mitjançant entrevistes i enquestes, la seva visió i experiència emprant l'observació i la documentació com a eines d'avaluació i comunicació amb les famílies i la seva rebuda i comprensió. Amb el present treball s’ha pogut veure que sí que es dona la comunicació entre família i escola mitjançant la documentació. Alhora, s’ha pogut comprovar que l’observació i la documentació són eines essencials a l’educació, tant des del punt de vista teòric com des del punt de vista de docents que utilitzen les eines en la seva pràctica diària. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to make known the importance of observation and documentation in the phenomenon of education, especially in early childhood education. In addition, it aims to show the relevance of these tools as a source of communication with families. To make this possible, it has been treated from two main sides: a theoretical part where, thanks to different authors and referent people such as Malaguzzi or Hoyuelos, it has been possible to learn about the different functions of observation and documentation, the circularity that exists between these concepts and those that help close the process and the roles acquired by the different agents who participate in the process, highlighting teachers and families. The aspect that has brought the theory closer to the reality that is experienced in the classrooms of some schools in Mallorca with specific characteristics, is to know, through the voice of teachers and families, collected through interviews and surveys, their vision and experience using observation and documentation as evaluation and communication tools with families and their reception and understanding. With the present work it has been possible to see that there is indeed communication between family and school through documentation. At the same time, it has been possible to verify that observation and documentation are essential tools in education, both from a theoretical point of view and from the point of view of teachers who use the tools in their daily practice. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Observació ca
dc.subject.other Documentació ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Família ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Avaluació ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other Observation ca
dc.subject.other Documentation ca
dc.subject.other School ca
dc.subject.other Family ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Evaluation ca
dc.subject.other Communication ca
dc.title L'observació i la documentació, una eina de comunicació escola - família ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics