[cat] En aquest treball es fa una proposta d'intervenció dirigida a una aula d'educació infantil amb
infants de cinc anys. Amb aquest treball, partir d'un marc teòric, es té la intenció de mostrar
la importància que tenen les matemàtiques i la seva didàctica en els primers anys de vida
dels infants i com les matemàtiques estan en el nostre dia a dia, per això són tan importants.
En aquest treball podem trobar un marc teòric amb informació sobre la didàctica de les
matemàtiques, com ho aprenen els infants, el material que hem d'utilitzar i diferents
exemples d'altres investigacions relacionades. A més a més, trobarem una part pràctica que
consta de set propostes diferents per treballar els nombres d'una manera diferent i
dinàmica. Finalment, també trobarem els resultats extrets de la intervenció i els aspectes a
millorar.
[eng] This document proposes an intervention aimed at a preschool classroom with five-year-old
children. Based on a theoretical framework, the intention is to show the importance of
mathematics and its didactics in the early years of children's and how mathematics is in our
life. In this work we can find a theoretical framework with information about teaching
mathematics, how children learn it, the material we should use and various examples of
other related research. In addition, we will find a practical part consisting of seven different
activities for working with numbers in a different and dynamic way. Finally, we will also find
the results obtained from the intervention and the aspects to improve.