Desenvolupament del llenguatge i la narrativa en infants de 3 i 4 anys

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Alomar Guirao, Margarita
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-17T10:16:40Z
dc.date.available 2024-09-17T10:16:40Z
dc.date.issued 2024-09-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166110
dc.description.abstract [cat] El present treball consisteix en un estudi sobre el desenvolupament del llenguatge i de la capacitat narrativa en infants d’entre tres i quatre anys. A partir de les dades obtingudes, es du a terme una anàlisi per identificar i classificar les etapes del desenvolupament lingüístic en les quals se situen els infants participants, seguint el model proposat per Tomassello i Brooks (1999); així com les estructures narratives que utilitzen en les seves produccions, amb el model plantejat per Applebee (1978) com a referència. Es plantegen les següents hipòtesis: el desenvolupament cognitiu afavoreix la millora de l’expressió verbal i, per tant, de la capacitat narrativa, la qual es confirma; i la possibilitat de trobar diferències de gènere, la qual es refuta. Finalment, es presenten les conclusions, juntament amb les limitacions trobades en l’estudi i algunes recomanacions per a les futures investigacions relacionades amb el tema. ca
dc.description.abstract [eng] The present work consists of a study about the development of language and narrative ability in children between three and four years old. Based on the data obtained, an analysis is carried out to identify and classify the stages of linguistic development in which the participating children are, following the model proposed by Tomassello and Brooks (1999); as well as the narrative structures they use in their productions, with the model proposed by Applebee (1978) as a reference. The following hypotheses are proposed: cognitive development benefits the improvement of verbal expression and, therefore, narrative ability, which is confirmed; and the possibility of finding gender differences, which is refuted. Finally, the conclusions are presented, together with the limitations found in the study and some recommendations for future research related to this subject. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Desenvolupament del llenguatge ca
dc.subject.other Narrativa ca
dc.subject.other Multilingüisme ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Language development ca
dc.subject.other Narrative ca
dc.subject.other Multilingualism ca
dc.subject.other Pre-school education ca
dc.title Desenvolupament del llenguatge i la narrativa en infants de 3 i 4 anys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics