[cat] Actualment, l’espai educatiu ha potenciat el seu protagonisme pel que fa a la seva
connexió amb l’aprenentatge dels infants. Les vivències del passat on el mestre era el
protagonista de l’educació dels infants, han donat pas a un infant protagonista i capaç
gràcies a l’espai construït i preparat per satisfer les seves necessitats. El present treball
pretén fer una intervenció docent en el passadís tenint la idea que tot l’espai educatiu és
rellevant per a l’aprenentatge dels infants. Així, s’ha indagat en les necessitats de la
infància avui dia, també en com ha de ser el docent que veu l’espai com a còmplice de la
tasca educativa, a més de conèixer escoles on tot l’espai, més enllà de l’aula són clau en
l’aprenentatge dels infants. Tot això, ens ajudarà a portar a terme l’espai de la calma al
CEIP Son Basca i vivenciant amb els infants com és l’experiència d’aprenentatge més
enllà de l’aula d’infantil, concretament en el passadís d’aquest centre escolar.
[eng] Currently, the educational space has strengthened its protagonism in terms of its
connection with the learning of children. The experiences of the past where the teacher
was the protagonist of the education of children, have given a child protagonist and
capable thanks to the space built and prepared to meet their needs. The present work aims
to make a teaching intervention in the hallway having the idea that the entire educational
space is relevant for children's learning. Thus, it has been investigated in the needs of
childhood today, also in how it has to be the teacher who sees the space as an accomplice
of the educational task, in addition to knowing schools where all the space, beyond the
classroom are key in children’s learning. All this will help us to carry out the space of
calm to the CEIP Son Basca and experiencing with the children how is the learning
experience beyond the nursery classroom, specifically in the hallway of this school.