[cat] No hi ha cap dubte que a l'etapa d'Educació Infantil durant els últims anys, el
treball per projectes ha estat una de les metodologies innovadores més utilitzades per
la gran quantitat de beneficis que ofereix als infants per a adquirir nous coneixements.
Tampoc es pot dubtar del fet que les TIC (Tecnologies de la Informació i les
Comunicacions) formen part del nostre dia a dia i és per això que han de formar part de
la realitat educativa i, per tant, de l'aula.
El present Treball de Fi de Grau (TFG) ha tingut com a objectiu principal el fet
de dissenyar, desenvolupar, implementar i avaluar un projecte didàctic amb diferents
activitats creades mitjançant la tecnologia en Educació Infantil.
En referència al projecte, és necessari esmentar que va sorgir de la necessitat
de donar solució a una problemàtica trobada a la realitat d'un l'aula: la participació dels
infants, encara que, s'han tingut en compte altres aspectes tals com la motivació i
l'adquisició de nous aprenentatges.
Quant a la metodologia utilitzada s'ha fet servir la metodologia qualitativa i
d'investigació basada en el disseny, ja que com s'ha comentat amb anterioritat s'ha
partit de l'anàlisi i la realitat d'una aula, per posteriorment dur a terme la intervenció
mitjançant el projecte, concretament a l'aula de 4-5 anys del CEIP la Soledat.
Finalment i abans de tancar el resum, tenint en compte els resultats obtinguts,
cal destacar que no sols ha augmentat considerablement la participació dels infants,
sinó també la seva adquisició de coneixements, interessos i motivació, a més de
permetre'ls desenvolupar noves competències digitals.
[eng] There is no doubt that in the Early Childhood Education stage during the last
years, project work has been one of the most used innovative methodologies due to the
great amount of benefits it offers to children to acquire new knowledge. There is also no
doubt that ICT (Information and Communication Technologies) are part of our daily life
and that is why they have to be part of the educational reality and, therefore, of the
classroom.
The main objective of this Final Degree Project (TFG) was to design, develop,
implement and evaluate a didactic project with different activities created through
technology in Early Childhood Education.
In reference to the project, it is necessary to mention that it arose from the need
to provide a solution to a problem encountered in the classroom: the participation of
children, although other aspects such as motivation and the acquisition of new learning
have been taken into account.
As for the methodology used, a qualitative and design-based research
methodology has been used, since, as previously mentioned, we have started from the
analysis and the reality of a classroom, to subsequently carry out the intervention
through the project, specifically in the 4-5 year old classroom of CEIP La Soledad.
Finally, and before closing the summary, taking into account the results
obtained, it should be noted that not only has the children's participation increased
considerably, but also their acquisition of knowledge, interests and motivation, as well
as allowing them to develop new digital skills.