Disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d'un projecte amb tecnologia en educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Urbina Ramírez, Santos
dc.contributor.author Cabezuelo Polo, María del Carmen
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-09T10:09:22Z
dc.date.available 2025-04-09T10:09:22Z
dc.date.issued 2025-04-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169869
dc.description.abstract [cat] No hi ha cap dubte que a l'etapa d'Educació Infantil durant els últims anys, el treball per projectes ha estat una de les metodologies innovadores més utilitzades per la gran quantitat de beneficis que ofereix als infants per a adquirir nous coneixements. Tampoc es pot dubtar del fet que les TIC (Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) formen part del nostre dia a dia i és per això que han de formar part de la realitat educativa i, per tant, de l'aula. El present Treball de Fi de Grau (TFG) ha tingut com a objectiu principal el fet de dissenyar, desenvolupar, implementar i avaluar un projecte didàctic amb diferents activitats creades mitjançant la tecnologia en Educació Infantil. En referència al projecte, és necessari esmentar que va sorgir de la necessitat de donar solució a una problemàtica trobada a la realitat d'un l'aula: la participació dels infants, encara que, s'han tingut en compte altres aspectes tals com la motivació i l'adquisició de nous aprenentatges. Quant a la metodologia utilitzada s'ha fet servir la metodologia qualitativa i d'investigació basada en el disseny, ja que com s'ha comentat amb anterioritat s'ha partit de l'anàlisi i la realitat d'una aula, per posteriorment dur a terme la intervenció mitjançant el projecte, concretament a l'aula de 4-5 anys del CEIP la Soledat. Finalment i abans de tancar el resum, tenint en compte els resultats obtinguts, cal destacar que no sols ha augmentat considerablement la participació dels infants, sinó també la seva adquisició de coneixements, interessos i motivació, a més de permetre'ls desenvolupar noves competències digitals. ca
dc.description.abstract [eng] There is no doubt that in the Early Childhood Education stage during the last years, project work has been one of the most used innovative methodologies due to the great amount of benefits it offers to children to acquire new knowledge. There is also no doubt that ICT (Information and Communication Technologies) are part of our daily life and that is why they have to be part of the educational reality and, therefore, of the classroom. The main objective of this Final Degree Project (TFG) was to design, develop, implement and evaluate a didactic project with different activities created through technology in Early Childhood Education. In reference to the project, it is necessary to mention that it arose from the need to provide a solution to a problem encountered in the classroom: the participation of children, although other aspects such as motivation and the acquisition of new learning have been taken into account. As for the methodology used, a qualitative and design-based research methodology has been used, since, as previously mentioned, we have started from the analysis and the reality of a classroom, to subsequently carry out the intervention through the project, specifically in the 4-5 year old classroom of CEIP La Soledad. Finally, and before closing the summary, taking into account the results obtained, it should be noted that not only has the children's participation increased considerably, but also their acquisition of knowledge, interests and motivation, as well as allowing them to develop new digital skills. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Treball per projectes ca
dc.subject.other Material multimèdia educatiu ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Adquisició de nous aprenentatges ca
dc.subject.other Early Childhood Education
dc.subject.other Work by projects
dc.subject.other Educational multimedia material
dc.subject.other Participation
dc.subject.other Motivation
dc.subject.other Acquisition of new learning
dc.title Disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d'un projecte amb tecnologia en educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics