Estudi sobre la diversitat lingüística i cultural del CEIP Mestre Guillemet

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Mir García, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-09T10:39:47Z
dc.date.available 2025-04-09T10:39:47Z
dc.date.issued 2025-04-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169876
dc.description.abstract [cat] Realitzar el Pràcticum II d'Educació Infantil en el CEIP Mestre Guillemet m'ha donat l'oportunitat de realitzar un estudi sociològic i enfocar-lo a conèixer la realitat cultural i lingüística de les famílies i els alumnes del cicle d'infantil de l'escola. Les respostes recollides a partir de les enquestes fetes a les famílies, a l'equip directiu i a les mestres es recullen en aquest document i són contrastades amb els documents de centre, a fi de conèixer la varietat sociocultural i poliglota del CEIP. Mitjançant aquest treball de final de grau es contrasta teoria amb pràctica i, a més, es dona a conèixer la importància de la formació dels mestres quant a inclusió i idiomes. La importància de conèixer l'experiència de l'immigrant i la riquesa cultural que aquest tipus d'alumnat aporta a les escoles, són claus per a fomentar actituds de solidaritat, respecte i inclusió a les aules i en la societat. A més de conèixer la realitat lingüística i cultural de la societat Balear, es posa en evidència la varietat lingüística del centre i la importància de valorar les llengües minoritàries per a evitar la seva pèrdua o minorització. El paper dels mestres i l'escola és fonamental a l'hora d'acollir a les famílies i als infants migrants i visibilitzar la nova realitat multicultural i multilingüe. ca
dc.description.abstract [eng] Doing the Practicum II of Early Childhood Education at the CEIP Mestre Guillemet has given me the opportunity to do a sociological study and focus it on getting to know the cultural and linguistic reality of the families and students of the kindergarten cycle of the school. The answers collected from the surveys made to the families, the management team and the teachers are collected in this document and are contrasted with the center documents, in order to know the socio-cultural and polyglot variety of the CEIP. Through this final degree work, theory is contrasted with practice and, in addition, the importance of teacher training regarding inclusion and languages is made known. The importance of knowing the immigrant's experience and the cultural richness that this type of student brings to schools are key to fostering attitudes of solidarity, respect and inclusion in classrooms and in society. In addition to learning about the linguistic and cultural reality of Balearic society, the linguistic variety of the center is highlighted and the importance of valuing minority languages to avoid their loss or marginalization. The role of teachers and the school is fundamental when welcoming migrant families and children and making visible the new multicultural and multilingual reality. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Multiculturalitat ca
dc.subject.other Multilingüisme ca
dc.subject.other Immigració ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Multiculturalism ca
dc.subject.other Multilingualism ca
dc.subject.other Immigration ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Diversity ca
dc.title Estudi sobre la diversitat lingüística i cultural del CEIP Mestre Guillemet ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics