[cat] Aquesta investigació s’ha desenvolupat amb el propòsit de conèixer les publicacions on
s’han analitzat la influència que tenen les TIC en l’aprenentatge de la lectoescriptura. La
intenció és demostrar al món educatiu i als docents que les TIC poden millor l’aprenentatge
de la lectoescriptura dels seus alumnes.
Actualment, és necessari que els centres educatius disposin de recursos TIC i que siguin
útils pel procés educatiu. Les TIC ajudaran als mestres a obrir unes noves possibilitats per
dur a terme la seva tasca docent, per enriquir, motivar i millorar les seves classes i les
diferents habilitats. Perquè això sigui possible és necessari que els docents tenguin un
procés de formació amb l’ús de les TIC i amb les noves metodologies.
Per dur a terme aquesta investigació s’ha realitzat una revisió literària sistemàtica amb
l’objectiu de seleccionar estudis on s’hagin realitzat estudis o investigacions que s’han
utilitzat les TIC per l’aprenentatge de la lectoescriptura en qualsevol lloc del món. En les
investigacions seleccionades s’han analitzat els resultats d’usar TIC per la millora de la
lectoescriptura. Els resultats ens proporcionen la informació necessària per concloure sobre
els objectius plantejats abans de començar aquest treball.
[eng] This research has been developed with the purpose of knowing the publications where the
influence of ICT on literacy learning has been analyzed. The intention is to demonstrate to
the educational world and to teachers that ICT can improve their students' literacy learning.
Nowadays, it is necessary that educational centers have ICT resources and that they are
useful for the educational process. ICT will help teachers to open new possibilities to carry
out their teaching task, to enrich, motivate and improve their classes and different skills. For
this to be possible, it is necessary that teachers have a training process with the use of ICT
and new methodologies. In order to carry out this research, a systematic literature review has been carried out with
the objective of selecting studies where ICT have been used for literacy learning anywhere
in the world. In the selected researches, the results of using ICT for literacy improvement
have been analyzed. The results provide us with the necessary information to conclude on
the objectives stated before starting this work.