dc.contributor.author | Duran, D. | |
dc.contributor.author | De la Iglesia, B. | |
dc.contributor.author | Oliver, M. M. | |
dc.contributor.author | Falcó, I. | |
dc.date.accessioned | 2025-06-02T06:57:23Z | |
dc.date.available | 2025-06-02T06:57:23Z | |
dc.identifier.citation | Duran, D., De la Iglesia, B., Oliver, M. M. i Falcó, I. (2025). Convertint les visites entre centres en oportunitats d’observació entre iguals per al desenvolupament docent. Àmbits de Psicopedagogia i Orientacià, 62, 23-37. https://doi.org/https://doi.org/10.32093/ambits.vi.62.504979 | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/170359 | |
dc.description.abstract | [cat] L'article analitza l'Observació entre Centres (OEC) com a forma expandida de l'Observació entre Iguals, proposant-la com una estratègia clau per al desenvolupament professional docent. L'objectiu és transformar les visites pedagògiques entre centres en oportunitats d’aprenentatge recíproc, tant per a l’equip de docents visitants com per a l’equip visitat,per fomentar la reflexió i la millora compartida. Es descriu l’evolució de l’experiència del Programa d'Experiència Formativa Observació i Aprenentatge entre Centres a les Illes Balears, que impulsa la innovació educativa mitjançant la interacció estructurada entre equips docents de diferents centres. Aquesta proposta es basa en diverses fases: detecció de necessitats, establiment d’indicadors d’observació, recollida d’evidències, sessió de feedback i implementació de millores. Els resultats evidencien que l’OEC pot afavorir la reflexió professional, impulsar la innovació metodològica i contribuir a la consolidació d’una cultura de millora contínua als centres. No obstant això, per garantir-ne l’efectivitat, cal una planificació rigorosa, protocols estructurats i formació específica per als docents participants. Es recomana potenciar la reciprocitat en les observacions, establir mecanismes de transferència al claustre i fomentar estratègies col·laboratives per facilitar un impacte real i sostingut. L’estudi conclou que l’OEC pot esdevenir una eina poderosa per a transformar la pràctica docent i enfortir la xarxa d’aprenentatge entre centres educatius, promovent la innovació i la cooperació com a eixos fonamentals del sistema educatiu. | ca |
dc.format | application/pdf | en |
dc.format.extent | 23-37 | |
dc.publisher | ACPO | |
dc.relation.ispartof | Àmbits de Psicopedagogia i Orientacià, 2025, vol. 62, p. 23-37 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.classification | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
dc.subject.classification | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
dc.subject.other | 37 - Education | en |
dc.subject.other | 371 - Teaching and training, school organization: educational systems | en |
dc.title | Convertint les visites entre centres en oportunitats d’observació entre iguals per al desenvolupament docent | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Article | |
dc.date.updated | 2025-06-02T06:57:23Z | |
dc.subject.keywords | Coobservación docente | es |
dc.subject.keywords | Desenvolupament professional | ca |
dc.subject.keywords | Colaboración Docente | es |
dc.subject.keywords | Observació entre centres | ca |
dc.subject.keywords | feedback | en |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/https://doi.org/10.32093/ambits.vi.62.504979 |
The following license files are associated with this item: