Convertint les visites entre centres en oportunitats d’observació entre iguals per al desenvolupament docent

Show simple item record

dc.contributor.author Duran, D.
dc.contributor.author De la Iglesia, B.
dc.contributor.author Oliver, M. M.
dc.contributor.author Falcó, I.
dc.date.accessioned 2025-06-02T06:57:23Z
dc.date.available 2025-06-02T06:57:23Z
dc.identifier.citation Duran, D., De la Iglesia, B., Oliver, M. M. i Falcó, I. (2025). Convertint les visites entre centres en oportunitats d’observació entre iguals per al desenvolupament docent. Àmbits de Psicopedagogia i Orientacià, 62, 23-37. https://doi.org/https://doi.org/10.32093/ambits.vi.62.504979 ca
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170359
dc.description.abstract [cat] L'article analitza l'Observació entre Centres (OEC) com a forma expandida de l'Observació entre Iguals, proposant-la com una estratègia clau per al desenvolupament professional docent. L'objectiu és transformar les visites pedagògiques entre centres en oportunitats d’aprenentatge recíproc, tant per a l’equip de docents visitants com per a l’equip visitat,per fomentar la reflexió i la millora compartida. Es descriu l’evolució de l’experiència del Programa d'Experiència Formativa Observació i Aprenentatge entre Centres a les Illes Balears, que impulsa la innovació educativa mitjançant la interacció estructurada entre equips docents de diferents centres. Aquesta proposta es basa en diverses fases: detecció de necessitats, establiment d’indicadors d’observació, recollida d’evidències, sessió de feedback i implementació de millores. Els resultats evidencien que l’OEC pot afavorir la reflexió professional, impulsar la innovació metodològica i contribuir a la consolidació d’una cultura de millora contínua als centres. No obstant això, per garantir-ne l’efectivitat, cal una planificació rigorosa, protocols estructurats i formació específica per als docents participants. Es recomana potenciar la reciprocitat en les observacions, establir mecanismes de transferència al claustre i fomentar estratègies col·laboratives per facilitar un impacte real i sostingut. L’estudi conclou que l’OEC pot esdevenir una eina poderosa per a transformar la pràctica docent i enfortir la xarxa d’aprenentatge entre centres educatius, promovent la innovació i la cooperació com a eixos fonamentals del sistema educatiu. ca
dc.format application/pdf en
dc.format.extent 23-37
dc.publisher ACPO
dc.relation.ispartof Àmbits de Psicopedagogia i Orientacià, 2025, vol. 62, p. 23-37
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.classification 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.classification 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other 37 - Education en
dc.subject.other 371 - Teaching and training, school organization: educational systems en
dc.title Convertint les visites entre centres en oportunitats d’observació entre iguals per al desenvolupament docent ca
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Article
dc.date.updated 2025-06-02T06:57:23Z
dc.subject.keywords Coobservación docente es
dc.subject.keywords Desenvolupament professional ca
dc.subject.keywords Colaboración Docente es
dc.subject.keywords Observació entre centres ca
dc.subject.keywords feedback en
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi https://doi.org/https://doi.org/10.32093/ambits.vi.62.504979


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics