[cat] Actualment, vivim a una societat accelerada i exigent, pel que és necessari aturar-se
i donar importància a aquelles coses que de veres ho són. Només d'aquesta manera, ens
adonarem del poc temps que es dedica a l'escolta activa de les emocions dels infants. Doncs,
a partir d'aquest fet, s'ha dut a terme una investigació arribant a la conclusió que els infants
de tres anys necessiten eines per regular les seves emocions.
Un cop que les persones adultes, docents o no, són conscients d'aquesta
problemàtica, és necessari dur a terme una formació destinada a l'educació emocional. Així
doncs, s'ha de començar per un treball individual per poder traslladar-ho als infants, els quals
el dia de demà seran els adults. Uns adults que hauran tingut l'oportunitat de créixer a través
del respecte, cura dels altres i, sobretot, cap a un mateix.
La proposta d'intervenció, que es du a terme a aquest treball de fi de grau, va
destinada a infants de tres anys mitjançant una metodologia activa i participativa. Tot i això,
és responsabilitat de la docent crear un ambient agradable i acollidor perquè els infants se
sentin protegits per poder narrar qualsevol preocupació o desig.
Per tant, aquest treball de fi de grau té com a finalitat donar a conèixer i demostrar la
importància de treballar l'educació emocional a la primera infància.
[eng] Currently, we live in a fast-paced and demanding society, so it's necessary to pause
and give importance to those things that truly matter. Only in this way will we realize the little
time dedicated to actively listening to children's emotions. Thus, based on this fact, research
has been carried out, reaching the conclusion that three-year-old children need tools to
regulate their emotions.
Once adults, whether educators or not, are aware of this issue, it's necessary to carry
out training aimed at emotional education. Therefore, it's essential to start with individual work
to then transfer it to children, who will be the adults of tomorrow. Adults who will have had the
opportunity to grow through respect, care for others, and above all, towards oneself.
The proposed intervention, carried out in this thesis, is aimed at three-year-old children
through an active and participatory methodology. However, it is the teacher's responsibility to
create a pleasant and welcoming environment so that children feel safe to express any
concern or desire.
Therefore, this thesis aims to raise awareness and demonstrate the importance of
working on emotional education in early childhood.