L'educació emocional a la primera infància

Show simple item record

dc.contributor Rincón Verdera, Juan Carlos
dc.contributor.author Jorquera Rojo, Cristina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-18T08:16:25Z
dc.date.available 2025-09-18T08:16:25Z
dc.date.issued 2025-09-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171335
dc.description.abstract [cat] Actualment, vivim a una societat accelerada i exigent, pel que és necessari aturar-se i donar importància a aquelles coses que de veres ho són. Només d'aquesta manera, ens adonarem del poc temps que es dedica a l'escolta activa de les emocions dels infants. Doncs, a partir d'aquest fet, s'ha dut a terme una investigació arribant a la conclusió que els infants de tres anys necessiten eines per regular les seves emocions. Un cop que les persones adultes, docents o no, són conscients d'aquesta problemàtica, és necessari dur a terme una formació destinada a l'educació emocional. Així doncs, s'ha de començar per un treball individual per poder traslladar-ho als infants, els quals el dia de demà seran els adults. Uns adults que hauran tingut l'oportunitat de créixer a través del respecte, cura dels altres i, sobretot, cap a un mateix. La proposta d'intervenció, que es du a terme a aquest treball de fi de grau, va destinada a infants de tres anys mitjançant una metodologia activa i participativa. Tot i això, és responsabilitat de la docent crear un ambient agradable i acollidor perquè els infants se sentin protegits per poder narrar qualsevol preocupació o desig. Per tant, aquest treball de fi de grau té com a finalitat donar a conèixer i demostrar la importància de treballar l'educació emocional a la primera infància. ca
dc.description.abstract [eng] Currently, we live in a fast-paced and demanding society, so it's necessary to pause and give importance to those things that truly matter. Only in this way will we realize the little time dedicated to actively listening to children's emotions. Thus, based on this fact, research has been carried out, reaching the conclusion that three-year-old children need tools to regulate their emotions. Once adults, whether educators or not, are aware of this issue, it's necessary to carry out training aimed at emotional education. Therefore, it's essential to start with individual work to then transfer it to children, who will be the adults of tomorrow. Adults who will have had the opportunity to grow through respect, care for others, and above all, towards oneself. The proposed intervention, carried out in this thesis, is aimed at three-year-old children through an active and participatory methodology. However, it is the teacher's responsibility to create a pleasant and welcoming environment so that children feel safe to express any concern or desire. Therefore, this thesis aims to raise awareness and demonstrate the importance of working on emotional education in early childhood. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Docència ca
dc.subject.other Canvi ca
dc.subject.other Consciència ca
dc.subject.other Emotional education en
dc.subject.other Early childhood en
dc.subject.other Emotions en
dc.subject.other Training en
dc.subject.other Respect en
dc.title L'educació emocional a la primera infància ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics