[cat] El present treball ofereix un estudi amb l’objectiu d’investigar com afecta la llengua
oral en l’escriptura d’un infant. L’estudi sorgeix arran d’observar com infants que tenen la
mateixa edat, es troben a fases tan diferents de l’escriptura, i de la necessitat d’investigar si
els infants que demostren tenir una major fluïdesa verbal, desenvolupen una escriptura més
clara i cohesionada. Tenint en compte l’impacte significatiu del llenguatge oral en
l’adquisició de l’escriptura, s’analitza la relació entre la fluïdesa verbal, el vocabulari, i
l’estructura gramatical, amb la representació escrita, obtenint uns resultats heterogenis.
Per dur a terme la investigació, s’ha fet una selecció individual dels infants que
participaran dins aquest estudi per analitzar detalladament el seu cas. S’han enregistrat
diversos relats orals mitjançant una única pregunta, s’han analitzat els escrits corresponents i
s’ha elaborat un formulari per a les famílies que ha permès recollir informació detallada sobre
la influència de factors externs.
Els resultats obtinguts evidencien l’existència d’una correspondència positiva entre un
bon domini del llenguatge oral, i la qualitat de l’escriptura, que generalment sol ser més
coherent i intel·ligible. A més, l’estudi demostra, que els infants exposats a una major
activitat lingüística fora del centre, desenvolupen millors habilitats. No obstant això, també
s’han exterioritzat les dificultats que es presenten en aquestes edats i els factors que
accentuen aquests impediments.
Per tant, l’actual treball aporta una evidència empírica sobre la influència entre
ambdues competències lingüístiques, destacant la importància d’enfocar la mirada
pedagògica cap a l’elaboració de materials que potenciïn el domini del llenguatge, i la
necessitat de conscienciar sobre l’estimulació a l’entorn familiar, ja que oferint aquestes
oportunitats es pot millorar el nivell curricular i la motivació davant aquesta àrea.
[eng] This paper offers a study with the objective of investigating how oral language affects
a child's writing. The study arises from observing how children of the same age are at such
different stages of writing, and from the need to investigate whether children who
demonstrate greater verbal fluency develop clearer and more cohesive writing. Taking into
account the significant impact of oral language on the acquisition of writing, the relationship between verbal fluency, vocabulary and grammatical structure with written representation is
analyzed, obtaining heterogeneous results.
In order to carry out the research, individual selection of the children who will
participate in this study has been carried out in order to analyse their case in detail. Several
oral narratives were recorded by means of a single question, the corresponding writings were
analysed and a form for the families was elaborated in order to collect detailed information
on the influence of external factors.
The results obtained show that there is a positive correlation between oral language
and the quality of writing, which is generally more coherent and intelligible. In addition, the
study shows that children exposed to more language activity outside school develop better
skills. However, the difficulties encountered at this age and the factors that accentuate these
impairments have also been externalised.
Therefore, the current study provides empirical evidence on the influence between
both language skills, highlighting the importance of focusing the pedagogical approach
towards the development of materials that enhance language proficiency, and the need to
raise awareness of language stimulation in the family environment, since offering these
opportunities can improve the curricular level and motivation in this area.