Com afecta el llenguatge oral a l'escriptura d'un infant?

Show simple item record

dc.contributor Mesquida Cantallops, Joan Antoni
dc.contributor.author Escanero Roig, Alba
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-22T07:38:51Z
dc.date.available 2025-09-22T07:38:51Z
dc.date.issued 2025-09-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171369
dc.description.abstract [cat] El present treball ofereix un estudi amb l’objectiu d’investigar com afecta la llengua oral en l’escriptura d’un infant. L’estudi sorgeix arran d’observar com infants que tenen la mateixa edat, es troben a fases tan diferents de l’escriptura, i de la necessitat d’investigar si els infants que demostren tenir una major fluïdesa verbal, desenvolupen una escriptura més clara i cohesionada. Tenint en compte l’impacte significatiu del llenguatge oral en l’adquisició de l’escriptura, s’analitza la relació entre la fluïdesa verbal, el vocabulari, i l’estructura gramatical, amb la representació escrita, obtenint uns resultats heterogenis. Per dur a terme la investigació, s’ha fet una selecció individual dels infants que participaran dins aquest estudi per analitzar detalladament el seu cas. S’han enregistrat diversos relats orals mitjançant una única pregunta, s’han analitzat els escrits corresponents i s’ha elaborat un formulari per a les famílies que ha permès recollir informació detallada sobre la influència de factors externs. Els resultats obtinguts evidencien l’existència d’una correspondència positiva entre un bon domini del llenguatge oral, i la qualitat de l’escriptura, que generalment sol ser més coherent i intel·ligible. A més, l’estudi demostra, que els infants exposats a una major activitat lingüística fora del centre, desenvolupen millors habilitats. No obstant això, també s’han exterioritzat les dificultats que es presenten en aquestes edats i els factors que accentuen aquests impediments. Per tant, l’actual treball aporta una evidència empírica sobre la influència entre ambdues competències lingüístiques, destacant la importància d’enfocar la mirada pedagògica cap a l’elaboració de materials que potenciïn el domini del llenguatge, i la necessitat de conscienciar sobre l’estimulació a l’entorn familiar, ja que oferint aquestes oportunitats es pot millorar el nivell curricular i la motivació davant aquesta àrea. ca
dc.description.abstract [eng] This paper offers a study with the objective of investigating how oral language affects a child's writing. The study arises from observing how children of the same age are at such different stages of writing, and from the need to investigate whether children who demonstrate greater verbal fluency develop clearer and more cohesive writing. Taking into account the significant impact of oral language on the acquisition of writing, the relationship between verbal fluency, vocabulary and grammatical structure with written representation is analyzed, obtaining heterogeneous results. In order to carry out the research, individual selection of the children who will participate in this study has been carried out in order to analyse their case in detail. Several oral narratives were recorded by means of a single question, the corresponding writings were analysed and a form for the families was elaborated in order to collect detailed information on the influence of external factors. The results obtained show that there is a positive correlation between oral language and the quality of writing, which is generally more coherent and intelligible. In addition, the study shows that children exposed to more language activity outside school develop better skills. However, the difficulties encountered at this age and the factors that accentuate these impairments have also been externalised. Therefore, the current study provides empirical evidence on the influence between both language skills, highlighting the importance of focusing the pedagogical approach towards the development of materials that enhance language proficiency, and the need to raise awareness of language stimulation in the family environment, since offering these opportunities can improve the curricular level and motivation in this area. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Llenguatge oral ca
dc.subject.other Llenguatge escrit ca
dc.subject.other Dificultats lingüístiques ca
dc.subject.other Adquisició del llenguatge ca
dc.subject.other Influències lingüístiques ca
dc.title Com afecta el llenguatge oral a l'escriptura d'un infant? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics