[cat] Per bé que la música dins l’etapa d’Educació Infantil és quelcom clau pel
desenvolupament dels infants, però és de gran importància escollir adequadament les eines i els
recursos musicals més adients. La cultura tradicional és un dels aspectes curriculars rellevants a
tenir en compte en les programacions didàctiques, incorporant-la a través de cançons, danses,
rondalles, dites o refranys. Emperò, en quina mesura les cançons tradicionals es fan presents a les
aules d’Educació Infantil de Mallorca? Aquest estudi, a través d’una recerca empírica, pretén fer
una anàlisi sobre la presència i els usos de la cançó tradicional a les aules d’Educació Infantil de
Mallorca. Mitjançant un qüestionari dirigit al professorat, s’han plantejat qüestions referides a la
temàtica estudiada. La investigació se sustenta prenent com a referència les cançons tradicionals
mallorquines recopilades en els diferents cançoners representatius de l’illa.
[eng] Although music within the Early Childhood Education stage is key to the development of
children, it is of great importance to properly choose the most appropriate musical tools and
resources. Traditional culture is one of the relevant curricular aspects to take into account in
teaching programs, incorporating it through songs, dances, tales, sayings or sayings. But to what
extent do traditional songs become present in the classrooms of Early Childhood Education in
Mallorca? This study, through empirical research, aims to make an analysis of the presence and
uses of traditional song in the classrooms of Early Childhood Education of Mallorca. Through a
questionnaire addressed to the teaching staff, questions have been raised regarding the subject
matter studied. The research is supported by the traditional Mallorcan songs collected in the
different representative songs of the island.