[cat] Els contes infantils són un recurs que tots els mestres empram per a introduir els
infants al món de la literatura. El cert és que tot i que la temàtica dels contes ha anat
evolucionant al llarg dels anys, molts de mestres no hem evolucionat amb ells. No hem
pensat en la manera més innovadora i dinàmica per a contar contes, sinó que ens hem
conformat a seguir la tradició i contar els contes de manera convencional. Amb aquest treball
de final de grau vull descobrir i proporcionar recursos els quals aportin reflexions i noves
perspectives per millorar la manera de contar contes inclusius, interactius, dinàmics i
tecnològics, que suscitin un major interès i, per tant, un major aprenentatge als infants.
L’objectiu del meu treball és, per tant, indagar en l’inici dels contes, conèixer els
referents que van ser precursors d’aquests, i també descobrir quins són els referents actuals,
els quals treballen amb els contes de la manera més creativa i innovadora possible. També es
pretén aportar un banc de recursos, elaborat per jo mateixa, al qual apareixeran exemples i
explicacions de contes interactius que es poden dur a terme amb infants d’EI, per tal de poder
treure el màxim profit als contes, pel que fa a l’àmbit educatiu.
[eng] Children's stories are a resource that all teachers use to introduce children to the world
of literature. The truth is that although the theme of the stories has evolved over the years,
many of us teachers have not evolved with them. We have not thought of the most innovative
and dynamic way to tell stories, but we have settled for following tradition and telling stories
in a conventional, traditional way. With this thesis I want to discover and provide resources
that bring reflections and new perspectives to improve the way of telling inclusive,
interactive, dynamic and technological stories, which arouse greater interest and, therefore,
greater learning for children.
The aim of my work is, therefore, to investigate the beginning of the stories, to know
the references that were precursors of these, and also to discover which are the current
references, which work with the stories in the most creative way and innovative possible. It is also intended to provide a resource bank, prepared by myself, which will include examples
and explanations of interactive stories that can be carried out with EI children, in order to be
able to get the most out of the stories, in terms of the educational field.