L'observació i l'anàlisi respecte a les observacions dins l'aula: La cooperació entre iguals

Show simple item record

dc.contributor Oliver Barceló, María del Mar
dc.contributor.author Sierra Palomo, Elena
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-25T10:13:02Z
dc.date.available 2025-09-25T10:13:02Z
dc.date.issued 2025-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171412
dc.description.abstract [cat] En el present treball de fi de grau es presenta la importància d'observar i documentar les relacions i cooperacions que s'estableixen entre els infants a partir del joc. Es fa ús de la metodologia observacional per tal d'aconseguir observar i analitzar les relacions entre els infants. A més, s'utilitzen diferents tècniques de registre per documentar el procés i poder arribar a extreure els resultats i l'anàlisi de la proposta d'intervenció. Posteriorment, es detalla una proposta d'intervenció, concretament un joc de construccions dut a terme al CC Es Liceu, concretament a l'aula de 4-5 anys (olives trencades). Aquesta ha estat fruit de les diverses observacions fetes a l'aula durant els primers dies de pràctiques, i la qual té com a objectiu principal observar i analitzar les relacions entre iguals, fomentant així, la cooperació dels alumnes a partir del joc. La proposta d'intervenció ha estat satisfactòria, s'ha vist una evolució respecte a la cooperació en els 5 infants observats, i com aquesta ha ajudat a crear entre els alumnes nous vincles, els quals s'han vist reflectits a altres moments de la rutina diària. Finalment, el rol docent ha estat cabdal per la realització de la proposta, la qual s'han tingut en compte diversos aspectes des de la mirada que s'havia de tenir fins a les limitacions que han anat sorgint al llarg de les sessions. ca
dc.description.abstract [eng] This final degree project presents the importance of observing and documenting the relationships and cooperation established between children through the game. The observational methodology is used in order to observe and analyse the relationships between children. In addition, different recording techniques are used to document the process and to be able to finalise the análisis and the results of the intervention proposal. Subsequently, an intervention proposal is detailed, specifically a construction game carried out at CC Es Liceu, concrétalos in the 4-5-year-old classroom (cracked olives). This was the result of the various observations made in the classroom during the first days of practice, the main objective of which was to observe and analyse the relationships between equals, thus encouraging pupils' cooperation through play. The intervention proposal has been satisfactory, we have seen an evolution in terms to cooperation in the 5 children observed, and this has helped to create new bonds between the pupils, which have been reflected in other moments of the daily routine. Finally, the teaching role has been crucial on the consecución of the proposal, which has taken into account various aspects from the viewpoint and the limitations that have emerged during the sessions. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Cooperació ca
dc.subject.other Relacions ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Observació ca
dc.subject.other Tècniques de registre ca
dc.subject.other Cooperation en
dc.subject.other Relations en
dc.subject.other Play en
dc.subject.other Observation en
dc.subject.other Recording techniques en
dc.title L'observació i l'anàlisi respecte a les observacions dins l'aula: La cooperació entre iguals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics