[cat] El moviment feminista lluita per la igualtat de gènere, no només legalment sinó també canviant
les estructures socials, econòmiques i culturals. En aquest context, la coeducació és fonamental
per impulsar aquest canvi, sempre que les docents en siguin conscients. Aquest estudi relaciona
el currículum ocult, que transmet valors i estereotips de manera implícita, i la socialització
diferenciada de les nines i els nins. La investigació se centra en l’anàlisi de converses entre
mestres i alumnat al CEIP Sa Torre de Manacor per identificar estereotips de gènere que
transmeten les professionals a través del llenguatge. La metodologia emprada és la recerca
empírica, específicament el mètode qualitatiu, duent a terme un estudi de cas al centre
mencionat anteriorment. Els resultats mostren diferències significatives en el llenguatge
utilitzat amb nins i nins, reforçant estereotips des de les primeres etapes educatives.
[eng] The feminist movement fights for gender equality, not only legally but also by changing social,
economic, and cultural structures. In this context, coeducation is essential to driving this
change, as long as educators are aware of it. This study relates the hidden curriculum, which
implicitly transmits values and stereotypes, to the differentiated socialization of girls and boys.
The research focuses on the analysis of conversations between teachers and students at CEIP
Sa Torre in Manacor to identify gender stereotypes transmitted by professionals through
language. The methodology used is empirical research, specifically the qualitative method,
conducting a case study at the aforementioned school. The results show significant differences
in the language used with boys and girls, reinforcing stereotypes from the earliest educational
stages.