El camí cap a la coeducació. Una proposta per revisar el llenguatge docent: què els deim a les nines vers què els deim als nins

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Sitges Garau, Paula
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-25T11:51:32Z
dc.date.available 2025-09-25T11:51:32Z
dc.date.issued 2025-09-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171415
dc.description.abstract [cat] El moviment feminista lluita per la igualtat de gènere, no només legalment sinó també canviant les estructures socials, econòmiques i culturals. En aquest context, la coeducació és fonamental per impulsar aquest canvi, sempre que les docents en siguin conscients. Aquest estudi relaciona el currículum ocult, que transmet valors i estereotips de manera implícita, i la socialització diferenciada de les nines i els nins. La investigació se centra en l’anàlisi de converses entre mestres i alumnat al CEIP Sa Torre de Manacor per identificar estereotips de gènere que transmeten les professionals a través del llenguatge. La metodologia emprada és la recerca empírica, específicament el mètode qualitatiu, duent a terme un estudi de cas al centre mencionat anteriorment. Els resultats mostren diferències significatives en el llenguatge utilitzat amb nins i nins, reforçant estereotips des de les primeres etapes educatives. ca
dc.description.abstract [eng] The feminist movement fights for gender equality, not only legally but also by changing social, economic, and cultural structures. In this context, coeducation is essential to driving this change, as long as educators are aware of it. This study relates the hidden curriculum, which implicitly transmits values and stereotypes, to the differentiated socialization of girls and boys. The research focuses on the analysis of conversations between teachers and students at CEIP Sa Torre in Manacor to identify gender stereotypes transmitted by professionals through language. The methodology used is empirical research, specifically the qualitative method, conducting a case study at the aforementioned school. The results show significant differences in the language used with boys and girls, reinforcing stereotypes from the earliest educational stages. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Estereotips de gènere ca
dc.subject.other Coeducation en
dc.subject.other Early childhood education en
dc.subject.other Language en
dc.subject.other Gender stereotypes en
dc.title El camí cap a la coeducació. Una proposta per revisar el llenguatge docent: què els deim a les nines vers què els deim als nins ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics