Participació de les famílies a les diferents etapes educatives: revisió sistemàtica

Show simple item record

dc.contributor Ferrer Ribot, María Jerónima
dc.contributor.author Vasquez Estrada, Neyda
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-26T09:13:08Z
dc.date.available 2025-09-26T09:13:08Z
dc.date.issued 2025-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171426
dc.description.abstract [cat] El present treball té com a objectiu realitzar una revisió sistemàtica de la literatura per extreure informacions rellevants. Se seleccionaran 20 articles dels quals s'han obtingut els resultats següents on es mostra que la participació de les famílies varia segons l'etapa educativa i la titularitat del centre. D'acord amb aquests estudis la participació és més alta a l'educació preescolar i primària, però va baixant a secundària a causa de la major independència dels infants i se centra més en situacions específiques com el rendiment acadèmic. A més, han trobat que els centres privats fomentaven més la participació dels progenitors que els públics, encara que la participació a l’educació secundària també era menor. Les recerques també mostren que els professors amb més anys d'experiència i formació fomenten una major implicació i formació de la família. Referent als obstacles que tenen les famílies per a participar són la falta de temps i horaris de treball. Malgrat la importància de la participació familiar els enfocaments actuals són insuficients, la qual cosa suggereix la necessitat d'enfocaments més innovadors i eficaços per a fomentar la participació familiar. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of this study is to carry out a systematic review of the literature to obtain relevant information. Twenty articles were selected from which the following results were obtained, showing that family participation varies according to the educational stage and the ownership of the school. According to these studies, participation is higher in pre-school and primary education, but decreases in secondary education due to the greater independence of children and focuses more on specific situations such as academic performance. Moreover, they found that private schools encouraged more parental participation than public schools, although participation in secondary education was also lower. The surveys also show that teachers with more years of experience and training encourage greater involvement and training of the family. About the obstacles that families must participate, they are the lack of time and work schedules. Despite the importance of family participation, current approaches are insufficient, which suggests the need for more innovative and effective approaches to encourage family participation. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Participació familiar ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Professorat ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Family participation en
dc.subject.other School en
dc.subject.other Teacher en
dc.subject.other Education en
dc.title Participació de les famílies a les diferents etapes educatives: revisió sistemàtica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics