[cat] El sistema educatiu passa per un període de canvi i transformació amb l’objectiu
d’assolir l’educació emocional com a filosofia que defensa l’educació de qualitat per a tots i
totes. En aquest context, l'estudi sobre la gestió de conflictes a l'aula emergeix com una peça
clau per a la implementació d'aquesta nova perspectiva educativa. Els conflictes, quan són
abordats de manera efectiva, no només afavoreixen un clima d'aprenentatge positiu, sinó que
també contribueixen al desenvolupament emocional de l’alumnat. Per aquesta raó, es destaca
la importància de proporcionar als docents les eines i capacitats necessàries per abordar els
conflictes de manera eficaç, ja que aquesta competència és crucial per mantenir un entorn
d'aprenentatge saludable i positiu. A partir d'aquesta anàlisi, s'identifiquen possibles àrees de
millora i s'insta a una reflexió contínua sobre la pràctica docent en relació amb la gestió de
conflictes a l'aula.
[eng] The education system is undergoing a period of change and transformation with the
aim of achieving emotional education as a philosophy that advocates quality education for all.
In this context, the study of conflict management in the classroom emerges as a key element
for the implementation of this new educational perspective. Conflicts, when addressed
effectively, not only foster a positive learning environment but also contribute to the
emotional development of students. For this reason, the importance of providing teachers
with the necessary tools and skills to address conflicts effectively is emphasized, as this
competence is crucial for maintaining a healthy and positive learning environment. From this
analysis, possible areas of improvement are identified and continuous reflection on teaching
practice regarding conflict management in the classroom is encouraged.