[cat] El son i el descans constitueixen una de les funcions més fonamentals pel desenvolupament de la vida humana. El present Treball Final de Grau centra el seu estudi en la investigació envers el paper que juguen aquests dos aspectes en les primeres etapes de la vida per al desenvolupament integral dels infants, des de les perspectives de la pediatria, la psicologia i la neurociència, així com una anàlisi sobre les pedagogies que aposten per un acompanyament respectuós i conscient des de l’escola i per la importància que impliquen aquests processos per a l’assoliment d’aprenentatges significatius. Els objectius principals del present treball, focalitzen l’atenció en comprendre i conèixer com el son i el descans pot influir en el desenvolupament dels infants i esbrinar quines estratègies d’acompanyament optimitzen aquests processos. A través de la metodologia qualitativa que estructura el present treball, es mostren els resultats i les conclusions que s’extreuen, d’una banda, del coneixement, aprenentatges, vivències i experiències que les docents i educadores d’una escoleta d’infants pública del terme municipal de Palma han compartit mitjançant les entrevistes realitzades i, de l’altra, el contrast que constitueixen amb la investigació i el marc teòric desenvolupats.
[eng] Sleep and rest constitute one of the most fundamental functions for the development of human life. This Final Degree Project focuses its study on investigating the role these two aspects play in the early stages of life for the comprehensive development of children, from the perspectives of pediatrics, psychology, and neuroscience, as well as an analysis of the pedagogies that advocate for respectful and conscious support from the school and the importance these processes have for achieving meaningful learning. The main objectives of this work focus on understanding and knowing how sleep and rest can influence the development of children and finding out which support strategies optimize these processes. Through the qualitative methodology that structures this work, the results and conclusions derived are shown, on the one hand, from the knowledge, learnings and experiences that teachers and educators from a public nursery school in the municipality of Palma have shared through the conducted interviews, and, on the other hand, the contrast these findings present with the developed research and theoretical framework.