L'acompanyament del son i el descans en el primer cicle d'educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Morcillo Loro, Virginia
dc.contributor.author Sánchez González, Júlia Laura
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-10-20T11:55:18Z
dc.date.available 2025-10-20T11:55:18Z
dc.date.issued 2025-10-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171643
dc.description.abstract [cat] El son i el descans constitueixen una de les funcions més fonamentals pel desenvolupament de la vida humana. El present Treball Final de Grau centra el seu estudi en la investigació envers el paper que juguen aquests dos aspectes en les primeres etapes de la vida per al desenvolupament integral dels infants, des de les perspectives de la pediatria, la psicologia i la neurociència, així com una anàlisi sobre les pedagogies que aposten per un acompanyament respectuós i conscient des de l’escola i per la importància que impliquen aquests processos per a l’assoliment d’aprenentatges significatius. Els objectius principals del present treball, focalitzen l’atenció en comprendre i conèixer com el son i el descans pot influir en el desenvolupament dels infants i esbrinar quines estratègies d’acompanyament optimitzen aquests processos. A través de la metodologia qualitativa que estructura el present treball, es mostren els resultats i les conclusions que s’extreuen, d’una banda, del coneixement, aprenentatges, vivències i experiències que les docents i educadores d’una escoleta d’infants pública del terme municipal de Palma han compartit mitjançant les entrevistes realitzades i, de l’altra, el contrast que constitueixen amb la investigació i el marc teòric desenvolupats. ca
dc.description.abstract [eng] Sleep and rest constitute one of the most fundamental functions for the development of human life. This Final Degree Project focuses its study on investigating the role these two aspects play in the early stages of life for the comprehensive development of children, from the perspectives of pediatrics, psychology, and neuroscience, as well as an analysis of the pedagogies that advocate for respectful and conscious support from the school and the importance these processes have for achieving meaningful learning. The main objectives of this work focus on understanding and knowing how sleep and rest can influence the development of children and finding out which support strategies optimize these processes. Through the qualitative methodology that structures this work, the results and conclusions derived are shown, on the one hand, from the knowledge, learnings and experiences that teachers and educators from a public nursery school in the municipality of Palma have shared through the conducted interviews, and, on the other hand, the contrast these findings present with the developed research and theoretical framework. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Son ca
dc.subject.other Descans ca
dc.subject.other Acompanyament ca
dc.subject.other Benestar infantil ca
dc.subject.other Desenvolupament integral ca
dc.title L'acompanyament del son i el descans en el primer cicle d'educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics