[cat]El següent treball es basa en tres blocs. Durant el primer exposaré la recerca d’informació sobre
el significat de la relaxació, les tècniques utilitzades a l’aula i els seus beneficis, el massatge
infantil i les seves tècniques com a eina de relaxació, i la relació afectiva que comporta a les
aules d’educació infantil. Aprofundint sobre les observacions i les sessions proposades aniré
esbrinant l’ambient de relaxació òptim, les relacions afectives entre infant – adult i infant –
infant, la importància d’aquestes i el mètode més adequat de dur-les a terme a través del
massatge.
En el segon apartat faré èmfasi sobre les emocions que comporta el massatge, comentaré els
diversos tipus d’emocions existents i sobre el seu control, així com de l’educació emocional i
la relació existent amb el currículum.
En el tercer bloc, presentaré les sessions de psicomotricitat i la utilització del massatge per la
tornada a la calma, per tal de donar pas a la proposta pràctica sobre la realització de jocs de
massatge a l’educació infantil.
[eng]The following work is divided in three blocks. On the first one, I’ll expose the information
search about the relaxation’s meaning, the techniques used in the classroom and its benefits,
the child massage and its techniques as a relaxation tool and the affective relationship that it
involves at the pre-school classrooms. Deepening on the observations and proposed sessions
I’ll figure it out the optimum relaxation environment, the affective relationships between childadult
and adult-child, the importance on that and the right way to do it through the massage.
On the second block, I’ll do emphasis on the emotions the massage creates, I’ll comment the
various types of emotions and their control, and what the curriculum of childhood education
says about emotional education.
The third block introduces the psychomotricity sessions and the use of the massage for return
to calm in order to give way to the practical proposal about the realization of massage games
on children’s education.